Lessen

Hatha Yoga

Wat je lenigheid, gewicht of levensovertuiging ook is, iedereen heeft baat bij yoga. Hatha Yoga is de meest fysieke vorm van yoga, die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van lichaamshoudingen (asana’s) en ademhalingstechnieken (pranayama). Meestal wordt het alleen “yoga” genoemd.

Wat is Hatha Yoga

Letterlijk betekent hatha de zon (=ha) en de maan (=tha), wat ook symbool staat voor lichaam en geest, inspanning en ontspanning, mannelijk en vrouwelijk, ratio en emotie, links en rechts. Iedereen zoekt naar de balans tussen beiden. Bij Hatha yoga werk je hieraan met behulp van de diverse (lichamelijke) houdingen, waarbij de adem een belangrijke rol speelt.

Wat kun je met Hatha Yoga bereiken

Soepeler en leniger worden

Versterken van spieren

Ontspanning

Stress verminderen en innerlijke rust

Beheersen ademhaling helpt je de oefeningen op een dieper niveau te ervaren. De les wordt afgesloten met een ontspanning.

Senior groepstraining

We komen er niet onderuit, als we ouder worden krijgen we allemaal last van ouderdomskwaaltjes. Echter kunt u met slechts 2 uurtjes per week fitness deze veranderingen sterk vertragen. Gezellig samen met leeftijdsgenoten 2x per week sporten onder begeleiding van een instructeur

Voor de gezelligheid of juist als u minder fit bent door gezondheidsklachten.

Wij hebben momenteel al bijna elke dag senior groepen en zijn pas met een nieuwe groepen gestart. Kijk op ons lesrooster wanneer de Senior groepstraining gegeven wordt.

Een paar groepen hebben nog  enkele plaatsen vrij !!

U kunt 2x gratis meetrainen om te kijken of het wat voor u is  en daarnaast bij ons onbeperkt gebruik maken van alle faciliteiten.  In groepjes van maximaal 8 deelnemers ontvangt je persoonlijke begeleiding. Voorwaarde is dat je zelfstandig kunt lopen, zitten en opstaan.

Bij de receptie van Sportclub Fit2000 geven ze u graag meer informatie.

Top 10 voordelen van fitness

  • Geeft een geluks gevoel
  • Het proces van ouder worden wordt vertraagd
  • Minder kans op botbreuk door sterkere spieren, gewrichten, pezen en botten
  • Verhoogd het reactievermogen
  • Minder stijfheid vanwege meer soepele spieren, pezen en gewrichten
  • Toename capaciteit van hart- en bloedvaten
  • Snellere stofwisseling, dus stabielere gewicht
  • Minder kans op vallen door betere balans- en wendbaarheid
  • Verhoogt de weerstand tegen ziekte
  • Verlaagt stress en spanning

Kick Fit

Onze Kickbox les is een combinatie van verschillende vechtsporttechnieken, te weten Taekwondo & Kickboxing.  We maken o.a. gebruik van de Kick Bag (een verplaatsbare bokspaal)  waar je trap & stoottechnieken leert. De muziek ondersteunt hierbij de intensiteit. Onze speciaal opgeleide instructeurs corrigeren je persoonlijk op techniek en veiligheid. Kick Fit is een work out waar je helemaal uit je “dak “ kan gaan. balans, combinaties maken, ontwijken en afstand bepalen. Voor de liefhebbers kan er gespard worden een het eind van de les onder toezicht van de leraar.

De lessen zijn toegankelijk voor jong en oud en voor beginners en gevorderden, de leraar probeert zoveel mogelijk 1 op 1 aandacht te geven tijdens de lessen. Alle spullen zijn aanwezig, probeer zelf alleen bindsels voor de polsen mee te nemen of anders kan je deze huren of   kopen boven bij de receptie van Fit2000

Elke dinsdag en donderdag om 20.00

Body Pump

Body Pump is een super uitdagende vorm van krachttraining! Wij zien het als een vorm van fitness in groepsverband. Tijdens onze les zullen we met halters en een step als trainingsbankje werken. Hierdoor train je alle spiergroepen én ook nog eens je uithoudingsvermogen. Bodypump is een uitgebalanceerde training voor de juiste lichaamshouding en sterke, strakke spieren.

Yin Yoga

Onze Yoga lessen zijn bedoeld om lichaam en geest weer in harmonie met elkaar te brengen. Meer dan 4.000 jaar geleden werd Yoga al beoefend. Yoga kan helpen om onrust weg te nemen en om emotionele druk door een evenwichtige geest te verminderen. In onze lessen behandelen wij o.a. de zonnengroet.

Meditatie

Tijdens onze geleide meditatietraining leer je dieper ontspannen, ervaar je balans en rust, waardoor je beter slaapt, meer energie hebt, je beter kunt concentreren en minder stress ervaart. Meditatie kan je helpen ongewenste patronen te veranderen en je vrijer te voelen.

Iedereen kan mediteren. Mediteren zorgt voor geestelijke en lichamelijke ontspanning. Het helpt je beter met spanningen en stress om te gaan, en om op elk moment een rustpunt in jezelf te vinden. Het kalmeert je gedachten, ontspant je lichaam, verbetert je concentratie en zorgt dat je een diep gevoel van tevredenheid ontwikkelt. Daarnaast helpt het je om balans te vinden en persoonlijk te groeien.
We maken gebruik van geleide meditatie in onze les. Dat gaat in drie fasen.

1.    Voorbereidende yogaoefeningen (asana’s)

2.    Ademhalingsoefening (pranayama)

3.    Geleide meditatie (instructies, waardoor het veel makkelijker wordt de aandacht bij de oefening te houden).

Door te mediteren verlaag je de frequentie (alfa golven) van je hersengolven en haal je de spierspanning uit je lichaam. Dat geeft rust en nieuwe kracht en energie. Je kunt alles weer aan.

Zumba

Onze Zumba les is een combinatie van fitness- en dansbewegingen. We gebruiken tijdens onze les wereld- en latinmuziek zoals: Salsa, Merengue, Cumbia, Calypso, Reggaeton, maar ook Flamenco en Hip Hop. Dankzij deze opzwepende muziek nemen wij jou tijdens deze les helemaal mee in het ritme. Zumba kent geen moeilijke choregrafie en is dus heel geschikt voor iedereen die van swingende muziek houdt. Iedereen kan in dezelfde les op zijn eigen niveau meedoen en toch een complete workout volgen. Bijkomend voordeel is dat Zumba goed kan helpen bij het bereiken van gewichtsverlies. Al na een paar weken voel je verbetering aan je taille en dijbenen. Maar Zumba is vooral leuk, makkelijk en effectief. Iedere les geeft een feestgevoel.

Gladiator Workout

Gladiator Workout is een ideale combinatie is tussen kracht- en cardioconditie. Het is een intensief trainingsconcept wat gebaseerd is op circuit- en intervaltraining. Dit zijn bewezen de meest effectieve trainingsvormen; Niet uren op een loopband of crosstrainer staan maar korte, intensieve workouts. Jouw lichaam wordt telkens weer verrast en uitgedaagd.

De Gladiator Workout is geschikt voor iedereen ongeacht geslacht, leeftijd of fitheid. Het is een resultaatgerichte en verslavende workout! elke maandag 18.30 & woensdag 19.00

Pilates

Deze serie (core) oefeningen, met de nadruk op de juiste balans tussen kracht en souplesse, gebruik je de buik, de onderrug en de bilspieren als centrum van kracht, waardoor de rest van het lichaam vrij kan bewegen. Pilates maakt gebruik van zes elementen: concentratie, ademhaling, centrering, controle, precisie en vloeiende beweging. Dankzij deze mentale betrokkenheid ervaar je een nieuw soort bewustzijn. Deze lichaam-geest techniek is een efficiëntere manier van trainen.

Tijdens Pilates span je continu je core-spieren (natuurlijk korset van buik-, rug- en heupspieren) aan, waardoor deze ijzersterk worden. Resultaat: een betere lichaamshouding en bewegingspatroon, een hogere belastbaarheid, minder lage rug- en schouderklachten, verbetering van sportprestaties en bewegingen in het dagelijks leven.

12